Gorące tematy: Ryszard Opara: „AMEN” Smoleńsk Zostań BLOGEREM! RSS Kontakt
Uwaga! Wygląda na to, że Twoja przeglądarka nie obsługuje JavaScript. JavaScript jest wymagany do poprawnego działania serwisu!
480 postów 1309 komentarzy

Swiat Akwedukta

Akwedukt - Zyje dosc dlugo i staram sie mysleć. W życiu działam na wielu obszarach :-) Fizyka, sztuka inżynierska i logika - to podstawy myślenia racjonalnego. Ale również wiem sporo o duchowości. Bo przed nią przyszłość.

Szanowny blogerze NE Zawiszo...

ZACHOWAJ ARTYKUŁ POLEĆ ZNAJOMYM

Nit znaleziony w ciele ŚP Anny Walentynowicz. Drobiazg - czy przełom dzięki mecensowi Hamburze?

Jestem pełen szacunku dla formy w jakiej stawiasz swoje zastrzeżenia i argumenty.

 Rysunek, który przedstawiasz ma pewne moje zastrzeżenia. Ten o nicie.
Na spojenie nitowe nie liczy się momentu a siły ścinające. Tzn te siły mogą właśnie wynikać z momentu skręcającego np.
 Tzn, w konstrukcji półskorupowej samolotu, siły pionowe przenoszą tzw dźwigary (co prof Bienienda nazywa inaczej, chyba jako belki ) zaś momenty skręcające skrzydło przenoszą  tzw kesony czyli zamknięte obwody składające się z przybliżeniu z rur o różnym przekroju, których w przypadku Tu-154M jest co najmniej 3.
 Oczywiście, nit np mocujący pokrycie skrzydła z żebrem lub wręgą( w przypadku kadłuba)  liczony jest na to tzw ścinanie, czyli siły działające w jego poprzecznym kierunku – tzn kierunku płaszczyzny pokrycia lub ścianki dźwigara – w miejscach, gdy ich wytrzymałość jest zadawaląca.
Nit liczony na obciążenia poprzeczne ma niejako z natury również wytrzymałość w osi pionowej.
Ale ona sprowadza się do czapki nita lub pionowych obciążeń działających na blachę pokrycia.
Łepki nitów mogą byc wytrzymałościowo mocniejsze od okolicy duraluminowego pokrycia blach i powodować efekt widoczny na wielu zdjęciach z katastrofy smoleńskiej - otowory w poszyciu duralumiowych blach z "dziurami po nich, co wielu blogerów zauważyło.
Reasumując:
1.      Obejrzałem sobie z ciekawością bohaterskie wyczyny załogo chińskiego B-747 by ocalić siebie i pasażerów,
 
2.      Nie zgadzam się z oceną dokumentalistów tego filmu, cóż – firma Boeing – to potentat. Czemu? Pada jeden z silników, ok. – nic złego się nie dzieje. Taki samolot może lecieć na 2 a nie na 3 silnikach.
Jakim cudem otworzyło się podwozie tego samolotu, stwarzając ogromny opór? Jakoś cisza na tym filmie?  Jakoś tego nikt z badaczy nie zauważa.
Ogólnie jest ten film bardzo ciekawy:
Dla zainteresowanych:
Padają tam słowa o nitach, do których odwołujesz się Zawiszo.
Ale to by znaczyło, że nity mocujące poszycie lub inne istotne wytrzymałościowo elementy konstrukcji płatowca, przebiły się do środka kabiny pasażerskiej, oddzielonej wieloma powłokami ochronnymi, izolacyjnymi itp. Do wnętrza z ogromną siłą. Tylko w tym cytowanym przez Ciebie Zawiszo przypadku, żaden z nich nie utkwił w ciele pasażera.
Pozdrawiam serdecznie i liczę na dalszą polemikę, spokojną i rzeczową. Jak do tej pory.
Pomijam niechęć co do do ekshumacji pozostałych zwłok zamkniętych przez Rosjan w zalutowanych trumnach.
A czemu tak zrobili?
Jak możliwe było "odkrycie" po ekshumacji Ś.P. Anny Walentynowycz zmasakrowanie je zwłok (twarzy) - po tym jak była cała wg jej rodziny, podczas oględzin w Moskwie?
Myślę, że to dopiero początek odkrywania tajemnicy smoleńskiej.
 
 
 
 

KOMENTARZE

  • Akwedukcie Zlituj się nad Zawiszą !
    Jesteś Autorytetem w dziedzinie technologii lotniczych .Wytłumacz Mu że nie jest to zjawisko pojedyńczego nita , który w./g Niego wypadł z worka.
    Jest to Problem całej Konstrukcji kadłuba który w Wielu miejscach wykazuje swoiste "prucie blach" .I nitów tych w kształcie pasów dwu ,trzy i wielorzędowych jest na fotografiach pełno.Wystarczy powiększać i się przyglądać. Zobaczyć sowieckich chłopców jak zbierająte blaszki.
    Jeśli Jeden nit wytrzymuje na zerwanie siłę X ,to taki pas nitów musi działać
    wielokrotność tej siły a może i Więcej !.
    Pzdr.
    Pomóż Mu bo Strasznie się męczy aż Żal.

OSTATNIE POSTY

więcej

MOJE POSTY

więcej

ARCHIWUM POSTÓW

PnWtŚrCzPtSoNd
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930